Email Udskriv PDF

" Jeg forstår det ikke: Han kan læse ord som "tyrannosaurus",

men går i stå ved småord som "på"!


Kære kollega.

why tyrannosaurus but not if

Du nyder naturligvis at arbejde med de klasser, du underviser, men ...

 ... bliver du mon somme tider frustreret over, at nogen børn synes at have uforklarlige hindringer for effektiv indlæring? Hindringer, du tilsyneladende ikke kan trænge igennem?


Og har du mon somme tider haft tanker som disse:

  • ”Hvorfor lærer nogen børn at læse lynhurtigt, mens andre – i øvrigt normalt begavede børn – ikke alene finder læsning svært, men snubler over de mest basale ord, som ’om’ og ’på’?
  • ”Hvorfor kan nogen børn ikke lære tabellerne udenad, uanset hvor meget de prøver?”
  • ”Hvorfor klarer nogen børn stavetesten godt, for, ganske få timer eller endda minutter senere, at stave de samme ord forkert i deres egne skriftlige fremstillinger?”
  • ”Hvorfor lukker nogen børn simpelthen af eller saboterer undervisningen og deres egen læring med tilsyneladende meningsløs, forstyrrende adfærd, uanset hvor meget jeg forsøger at gøre undervisningen varieret og meningsfuld?”

 Vil du gerne: 

§Forstå årsagerne til, at visse i øvrigt normalt begavede børn kæmper for at lære grundlæggende færdigheder? 

§Bruge denne viden til at gøre en forskel, så børnene kan udnytte deres evner og trives i undervisningen?

§Opnå indsigt og metoder til at stimulere både fagligt dygtige og fagligt udfordrede børn på samme tid?

§Kunne give forstyrrende og impulsive børn bedre kontrol over deres fokus og adfærd?

§Kunne gøre en værdifuld indsats for begavede børn, der har vanskeligt ved at sidde stille, at koordinere øjne, ører og hænder, at lykkes med sport, at lære af konsekvenser eller at have indføling med andre?


richard whiteheadHvorfor ’tyrannosaurus’, men ikke ’på’? er et online-kursus, der giver dig metoder og strategier til at opnå disse mål.

Hvorfor ’tyrannosaurus’, men ikke ’på’? er skrevet af Richard Whitehead, fra Davis Learning Foundation

Hvorfor ’tyrannosaurus’, men ikke ’på’? er resultatet af tusindvis af specialisters arbejde med at observere og arbejde med både ’typiske’ og ’atypiske’ elever.

 

Og så er det gratis!


Tilmelding  on-line kurset her


Hvis du abonnerer på Hvorfor ’tyrannosaurus’, men ikke ’på’?, får du:

  • Forståelse for, hvorfor læring sommetider sker og andre gange ikke.
  • Banebrydende indsigt i, hvorfor et begavet barn kan have ’uforståelige’ vanskeligheder med at beherske en grundlæggende færdighed – og hvad der kan gøres ved det.
  • Nytænkende metoder, der gør dit arbejde som lærer lettere og samtidig giver alle dine elever bedre resultater.
  • Du lærer en metode til at nå alle børn i klassen på samme tid. Du opdager, hvordan børn med læsevanskeligheder kan blive en mentor, der fører dig videre til nye dimensioner i undervisningen.
  • Du lærer, hvorfor nogle børn lukker af, bliver frustrerede eller forstyrrende, og hvordan du får dem inkluderet.

Hver kursusdel er så kort, at den kan læses midt i ​​en travl hverdag.


Her er en oversigt over kursets indhold:

Afsnit 1:

Hvorfor nogle børn kan læse ord som ’tyrannosaurus’, men går i stå ved ’på’”.

Afsnit 2:

Billedtænkere – hvorfor mennesker med læsevanskeligheder kan være enormt kreative.

Afsnit 3:

Er ’er’ et let ord?

Afsnit 4:

Hvordan ’fonetiske vanskeligheder’ kan ændres til ’effektiv læsning via rumlig/billedlig tænkning’.

Afsnit 5:

At hjælpe svage læsere ved at skabe billeder af småordene.

Afsnit 6:

Metoden, der effektivt hjælper mennesker med læsevanskeligheder.

Afsnit 7:

Hvad mener vi med: ”Skab kontakt, før du begynder at undervise”?

Afsnit 8

Energimåleren: Et simpelt redskab til turboladning af elevernes læring.

Afsnit 9:

En enkel metode til at undgå 90 % af alle indlæringsvanskeligheder – uden at ændre indholdet af undervisningen.

Afsnit 10:

Hvordan hjælper man elever med læsevanskeligheder samtidig med, at de øvede læsere udfordres?

Afsnit 11:

Hvordan opbygger man elevens selvværd, mens man giver vigtig feedback?

Afsnit 12

Negative følelser forbundet med alfabetet – en trin-for-trin guide til at skabe indlæringsvanskeligheder, del 1.

Afsnit 13: 

Negative følelser forbundet med alfabetet – en trin-for-trin guide til at skabe indlæringsvanskeligheder, del 2.

Afsnit 14 :

Negative følelser forbundet med alfabetet – en trin-for-trin guide til at skabe indlæringsvanskeligheder, del 3.

Afsnit 15:

Den begavede dyslektiker – og en metode til at forene alle vores elever.